Webshops concurreren met grossiers

Groothandel sligro rotterdam 2007

ubelski: februari 2020

Horecagroothandels krijgen nieuwe concurrenten. In het digitale domein doemen nieuwe tussenhandelaars op, die proberen een graantje mee te pikken van de miljardenmarkt in horeca en foodservice.

Eén van de opvallendste nieuwe toeleveranciers van horecabedrijven, is Thuisbezorgd.nl. Vorig jaar startte de facilitaire dienstverlener voor maaltijdbezorging onder de url Shop.Thuisbezorgd.nl op bescheiden schaal met de verkoop van verpakkingen en andere kleine producten.

Eigen folder | Inmiddels omvat het pakket al ettelijke honderden items. Thuisbezorgdshop biedt de producten aan via affiliates, een methode die ook Bol.com hanteert. Gezien de opzet van de website, wil Thuisbezorgd in de toekomst ook keukenapparatuur verkopen. Hoewel bescheiden, heeft de grossierstak van Thuisbezorgd.nl zelfs al een eigen folder online staan.

Digitale grossiers | Ook op deelmarkten neemt het aantal nieuwe “digitale grossiers” toe. Zo zijn er de nodige aanbieders van eenmalige verpakkingen bijgekomen, waarvan Disposablediscounter.nl wel de bekendste is.

Alibaba | In een interview met vakblad Food Strategy gaf Dick Slootweg, ceo van groothandel Bidfood, al eens te kennen deze ontwikkeling ook als kans te zien. Hij sluit niet uit dat grossiers in de toekomst zelf op meerdere grote platforms present zullen zijn met hun producten.

Slootweg noemde in dit verband merken als Amazon en Alibaba. Zelf opende Bidfood binnen zijn digitale domein enkele tientallen virtuele shop-in-shops met een gespecialiseerd aanbod.

Foto: UZ Media

  • Scroll naar top